Prawdziwa rewolucja dokonała się w piramidzie żywienia. Została bowiem wprowadzona aktywność fizyczna, która pojawiła się u podstaw piramidy. Nie bez kozery nastąpiła taka zmiana, bo jak alarmują lekarze: Polacy coraz mniej się ruszają. A brak ruchu jest przyczyną m.in. otyłości, która jest uważana wręcz za pandemię XXI wieku.

Lekarze i dietetycy zgodnie podkreślają, że zła dieta obfitująca w przetworzoną żywność i siedzący tryb życia, przyczyniają się do powstania wielu chorób. Zalecają więc zmienić niezdrowe nawyki żywieniowe i włączyć do swojego codziennego rozkładu dnia aktywność fizyczną.

Wystarczy, że na ruch poświęcimy codziennie 30- 60 minut. Wśród aktywności fizycznej możemy wybrać m.in. jogging, spacer, nordic walking, ćwiczenia na siłowni, jazdę na rowerze, czy grę w tenisa, która ostatnimi czasy stała się coraz popularniejsza i możliwa także na naszym podwórku bowiem od początku lipca br. kort tenisowy funkcjonuje przy GOSiR w Jedliczu.

I chociaż początkowo ta dyscyplina sportowa była głównie zarezerwowana dla elit ( w tenisa grali m.in. królowie, baronowie), to wraz z upływem czasu stała się dostępna dla wszystkich ludzi bez względu na status społeczny i wiek.

Korzyści płynące z gry w tenisa
Oprócz frajdy jaką dostarcza ta aktywność fizyczna, są jeszcze inne korzyści płynące z tego typu formy rekreacji. Bowiem tenis jest sportem tzw. ogólnorozwojowym. Nie dość, że ma pozytywny wpływ na nasze ciało, to jeszcze dobrze wpływa na nasz umysł, bowiem odstresowywuje i odpręża. Uczy taktycznego myślenia, pokonywania słabości i rywalizacji z przeciwnikiem.

A dla chcących zgubić zbędne kilogramy, jest wręcz idealny. Bowiem gra w tenisa kształtuje sylwetkę, wysmukla ciało, przyspiesza przemianę metabolizmu, dzięki czemu można pozbyć się dodatkowych kalorii.

Poprzez tę formę rekreacji usprawnia się także układ oddechowy i układ krwionośny ( obniża się ciśnienie krwi, zmniejsza się ryzyko wystąpienia zawału).

Gra w tenisa dodatkowo przyczynia się do zwiększenia masy mięśniowej ( rozbudowują się mięśnie rąk, obręczy barkowej), wzmacniają się także kości. Ponadto poprawia się koordynacja ruchowa poprzez zaangażowanie ciała we wszystkie możliwe do wykonania ruchy.

Przeciwwskazania
Na ogół jest to sport polecany dla każdego. Jednak uważać powinny osoby z bocznym skrzywieniem kręgosłupa i dysbalansem mięśniowym, gdyż tenis jest taką dyscypliną sportową, w której większa część ruchów odbywa się po jednej- dominującej stronie ciała. Dlatego osoby mające problem z kręgosłupem powinny najpierw zaczerpnąć porady lekarza.

Czy warto?
Czy warto „zarazić się” taki sportem jakim jest tenis – i dla zdrowia, i dla relaksu? Umilić nudne popołudnie, poczuć przyjemność gry i smak rywalizacji na korcie jak Maria Sharapova czy Jerzy Janowicz…

(msz)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Teraz wyświetlam Ci komentarze do fragmentów artykułu
Zobacz wszystkie komentarze