Burmistrz Gminy Jedlicze Jolanta Urbanik oraz zastępcy dyrektora Regionu Południowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Krystyna Obajtek-Zajdel i Piotra Grawicza, w poniedziałek (7.02) podpisali wstępne porozumienia dotyczące realizacji planowanych, bardzo ważnych inwestycji na terenie Gminy Jedlicze.
Pierwsze z zawartych porozumień dotyczy zadania pn. „Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie”.
W ramach tej inwestycji połączone zostaną linie nr 106 (Rzeszów-Jasło) i nr 108 (Stróże-Krościenko). Magistrat przypomina, że budowa planowanej łącznicy o długości prawie 3,6 km z blisko kilkusetmetrowym tunelem ma na celu skrócenie czasu podróży pociągiem z Krosna do Rzeszowa.
– Realizacja tego przedsięwzięcia jest niezwykle istotna nie tylko z perspektywy Gminy Jedlicze, ale ma także kluczowe znaczenie dla mieszkańców całego regionu. Planowana łącznica stworzy nowe możliwości podróżowania. Będzie to kolejne alternatywne połączenie południowej części województwa podkarpackiego ze stolicą w Rzeszowie oraz z jego północną częścią. Podczas budowy powstaną nowe drogi o nawierzchni bitumicznej, na czym jako Burmistrzowi bardzo mi zależy. Na podstawie zawartego porozumienia Gmina Jedlicze przejmie nieodpłatnie prawo własności do nowo wybudowanej infrastruktury drogowej i jako zarządca dróg gminnych będzie w przyszłości ponosić nakłady na ich bieżące utrzymanie, tj. remonty odśnieżanie, itp. Gmina przekaże na rzecz wybudowania nowych dróg nieruchomości gminne niezbędne na ten cel bez roszczeń odszkodowawczych. Zgodnie ze wstępnym porozumieniem infrastruktura drogowa ma zostać wybudowana w latach 2023-2026 – powiedziała Burmistrz Jolanta Urbanik.
Przedmiotem drugiego porozumienia była kwestia dotycząca przedsięwzięcia „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz”.
– W tym przypadku celem jest wykonanie nowego odcinka drogi zapewniającego dojazd do posesji w związku z planowanym zamknięciem przejazdu kolejowego oraz przebudowa odcinka drogi gminnej w obrębie skrzyżowania z linią 108 w celu poprawy bezpieczeństwa – powiedział Sebastian Półchłopek, inspektor w Referacie Inwestycji i Rozwoju Urzędu Gminy Jedlicze.
Źródło: (UG)
W maseczce? Nie wierzę własnym oczom.
Bez maseczki chodzi tylko tu na mijscu bo wydaje się jej że jest bezkarna. W Krakowie jest to niedopuszczalne. Po prostu by jej nie wpuścili do biura.
Czuje się bezkarna bo interesantów załatwia w przedsionku to maseczka nie potrzebna ,a Kraków to wielki świat na pokoje prosili.
Nowe drogi. Niech pani burmistrz połata dziury w drogach gminnych A później buduje nowe. Drogi gminne w Potoku i Moderówce są w gorszym stanie niż podrzędne drogi na Ukrainie. Bardzo słaby gospodarz.
Ta koncepcje , która została zaakceptowana to kwalfikuje sie pod paragraf niegospodarności . Całkowity brak logiki, takiego gospodarskiego myslenia. Jak mozna zniszczyć komuś biznes , podzielic wies , zniszczyć piekna góre białkowska za co za drogi to jeszcze zapytam ile tych dróg bedzie i gdzie.Łącznica tak ale w wariancie Jedlicze -Szebnie ze stacja w Szebniach. Ale cóż teraz to my możemy sobie popatrzeć….. .
Według twojego myślenia nie można było by zbudować żadnego szlaku komunikacyjnego, autostrad, dróg szybkiego ruchu itp. Póki co istnieje tzw. Spec Ustawa która pozwala na realizację takich inwestycji. A co do zasadoścI projektu – zostaw to inwestorom którzy bazowali zapewne na myśli technicznej specjalistów.
O specjalista się znalazł. Pewnie jeden z tej merytorycznej komórki.
Kurde, czytam i nie wierzę! Pani burmistrz cieszy się że przejmie kolejne drogi do utrzymania – tj. remontów i odśnieżania. Przecież tego co ma nie potrafi remontować i odśnieżać! Ale później doczytałem że będzie to w latach 2023-2026, wtedy już jej tu nie będzie i to następca będzie się tym prezentem martwił ;))
Moderówka już jest podzielona drogą krajową. Teraz w drugą stronę zostanie podzielona koleją. Jakie to dobrodziejstwo dla tej miejscowości to mieszkańcy przekonają się po realizacji inwestycji. Będzie mase terenów wyłączonych z upraw rolnych i budownictwa. Kolej zawsze stanowi pas ( strefy) wzdłuż których są ograniczone możliwości inwestowania. Przejeżdżające pociągi będą się dawały we znaki w dzien i w nocy. Trochę wyobraźni drodzy mieszkańcy.
Trudno zrozumieć czym sie tu szczycić?
Burmistrz będzie wam to sprzedawać jako dobrodziejstwo a ja mówię że oczy otworzycie jak wjadą pierwsze maszyny.
Jak by każdy tak myślał to do tej pory byśmy na koniach jeździli każda inwestycja się z tym wiąże że jakieś uniedogodnienia będą.Bardzo dobrze że Pani burmistrz podpisała to porozumienie napewno to przyniesie korzyści dla gminy i mieszkańców.
Właśnie. Czy mógłby ktoś wymienić korzyści dla Gminy?
ZAORAĆ I POSIAĆ KISIEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZAORAĆ I POSIAĆ KISIEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kto tą prehistoryczną koleją będzie jezdził i jeszcze ta zawrotna prędkość.Komuś bozia rozumu poskąpił
Z czego ta pani sie cieszy ? Z tego ze przez środek wsi pojedzie pociąg ? Niewiarygodne.
“Ta Pani” jak i ten portal to wybitni specjaliści od wciskania ludziom kitu. Wciąż słuchamy i czytamy, że czarne jest białe i odwrotnie. Niestety jest to możliwe dzięki naiwności wielu mieszkańców, którzy wciąż nabierają się na gładkie słówka i wierzą w tę propagandę sukcesu.
ZAORAĆ I POSIAĆ KISIEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czy ta inwestycja jest aż tak potrzebna, jeżeli koleją jedzie średnio ok. 5-10 osób.
Powinni pomyśleć o coraz większej liczbie pieszych spacerujących po drogach, gdzie nie ma nawet pobocza drogi ( kończy się asfalt i od razu fosa), a nie wspomnę już o chodniku
Myślący tylko na Konfederacja KORWIN!!