Burmistrz Gminy Jolanta Urbanik przekazała we wtorek (31.01) wspaniałą wiadomość. Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych podjął decyzję o dalszej realizacji projektu pn. “Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie”. Mówiąc krótko: Jedlicze jest na trasie bezpośredniego połączenia z Rzeszowem!
Zobacz wystąpienie Burmistrza Gminy Jedlicze Jolanty Urbanik [WIDEO]
Realizacja tej inwestycji umożliwi umożliwi m.in.:
Skrócenie czasu jazdy pomiędzy Rzeszowem a Krosnem, poprawę dostępności komunikacyjnej Podkarpacia, zwiększenie konkurencyjności regionu poprzez wsparcie rozwoju sektorów nowoczesnej gospodarki przez stymulowanie innowacyjności, poprawę warunków inwestowania w województwie z poszanowaniem zasady zrównoważonego rozwoju, zwiększenie atrakcyjności Podkarpacia jako miejsca do zamieszkania, pracy i wypoczynku, poprawę przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń, zwiększenie dostępności transportu kolejowego, poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych.
Walka trwała do samego końca…
Należy podkreślić, że decyzja w sprawie wyboru wariantu została podjęta po wnikliwym przeanalizowaniu wyników konsultacji społecznych oraz z uwzględnieniem rekomendacji wskazanych w raporcie z przedmiotowych konsultacji. – czytamy w uzasadnieniu pisma z dnia 27 stycznia, które wpłynęło na ręce Jolanty Urbanik, Burmistrza Gminy Jedlicze.
Ze swojej strony pragniemy podziękować przedstawicielom Państwa społeczności lokalnych za zainteresowanie oraz tak znaczne zaangażowanie w planowany do realizacji projekt. Zapewniamy, że Państwa opinie, wnioski i sugestie miały realny wpływ na zaproponowany w ramach studium wykonalności kształt wariantów oraz w ostatniej fazie analiz – na wybór wariantu do realizacji projektu pn. “Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie”. – czytamy w dalszej części uzasadnienia.
Nie było łatwo! Uwaga! Coś tu jest nie po kolei… Kto chce nas wykole(ić)gować? – pisaliśmy jeszcze w październiku 2016 r.
Choć to już historia, od początku nie było łatwo. Warto przeczytać poniższy tekst w całości i ze zrozumieniem, aby poznać całą sprawę- bardzo wysokiej rangi. Kluczową dla mieszkańców Gminy Jedlicze. A coś tu jest nie tak…
http://www.jedlicze24.pl/uwaga-cos-tu-jest-nie-po-kolei-kto-chce-nas-wykoleicgowac/
Gratulacje dla Pana Ginalskiego. To dzięki jego zaangażowaniu i determinacji wybrano właśnie ten wariant.
W zasadzie można tak powiedzieć bo jeśli ktoś w tej gminie nie przeszkadza to już pomaga haha. Wybaczcie ale nie mogłem się powstrzymać?
Stan w kolejce do psychiatry. Dobrze wiemy czyja to determinacja i wsparcie. Dobrze ze siejesz propagandę bo byłbyś głodny…to twój chleb powszedni
Ile będzie trwał przejazd do Rzeszowa ?
Bardzo dobra wiadomość o wyborze przebiegu łącznicy kolejowej w wariancie nr 2. Pamiętać należy też o determinacji mieszkańców Ustrobnej, którzy to bardzo mocno protestowali przed ewentualnymi wyburzeniami ich domów przy wyborze wariantu nr 3.
W szczególności podziękowania dla Pana Mieczysława.
Osobiście dopilnuję żeby nic z tego nie było. Budowa metodą odkrywkową tunelu w obszarze NATURA 2000. Krótko: będzie duży problem z tą inwestycją. Wygrała krótkowzroczność mieszkańców gminy Jedlicze i ich zafiksowanie na punkcie tego, że łącznica musi iść przez Jedlicze. Nie bez znaczenia jest też postawa Jasła, bojącego się “zmarginalizowania”. Przez takie wojenki i patrzenie na tylko swoje podwórko powstanie (jeśli w ogóle, patrz NATURA 2000) coś co nikomu nie będzie potrzebne. Zmarnujemy tylko publiczne pieniądze. Eh jakie to polskie….
Kajak, pewno jesteś z Krosna i nie możesz przeżyć porażki. Myślałeś, że będziesz się woził pociągiem przez czyjeś prywatne działki, z których miały by zniknąć domy w wariancie nr 3. Trudno, otrzyj łzy, teraz pojedziesz do Rzeszowa przez Jedlicze tylko 3 minuty dłużej.Nie przejmuj się, dasz radę.Wierzymy w Ciebie.To tylko 3 minuty, Millenium jest długo otwarte ;-).
Gremlin kimkolwiek jesteś bardzo dziękuję Ci za Twój komentarz. Do usłyszenia (przeczytania) wkrótce mam nadzieję 😉
Za znikające domy z prywatnych działek jest odszkodowanie. Mam nadzieję, że inwestycja nie dojdzie do skutku w wybranym wariancie. Trzeba zacząć się organizować w tej sprawie i wykorzystać fakt, że łącznica miałaby pójść przez obszar NATURA 2000.
Ginalski biegał ale w sprawie spalacz a odpadów.
Kajak zapraszam na spływ Wisłokiem to Ci pokaże którędy chcesz tę kolej przeprowadzić????
NATURA 2000 WIECIE CO CHRONI? KRZEWY KRUSZYNY I TOPOLI.Należy przeprowadzić inwenturę natura 2000 w całym kraju i wybrać obszary, które naprawdę trzeba chronić. 3 km dłuższa trasa miała rzutować na opłacalności inwestycji przy ogromnych kosztach. Jestem mile zaskoczony że ludzie odpowiedzialni za budowę skrótu rozpatrzyli wszystko za i przeciw i nie ulegli ogromnej propagandzie władz Krosna za W3. Oby ta łącznica była należycie wykorzystana dla ruch osobowego, bo dla transportu towarowego to ogromny sukces Jedlicza.
Dziękujemy pani redaktor WIOLETCIE ZUZAK z gazety SUPER NOWOŚCI, pani redaktor RENACIE MACHNIK z RADIA RZESZÓW i panu MARKOWI WINIARSKIEMU Z TV RZESZÓW za
to że upublicznili protest mieszkańców Ustrobny, stanęli po właściwej stronie i walnie przyczynili
się do tego ze został wybrany odpowiedni wariant łącznicy, i że nie zmarnowano 100 ml złotych,
publicznych pieniędzy
Panie Januszu wójt Wojaszowki łatwo nie odpuszcza
Kajak ciekawe czy jakby trasa prowadzila przez twoj domek ciekawe czy bys byl taki madry ,!!?? jakos ludzi odszkodowanie nie interesowaly bo walke do samego konca prowadzili zeby uchronić swoje domy !!! Co do natury 2000 to faktycznie trzeba zrobic przeglad !!!! A W WARIANCIE W2 jak nie doczytales kajak to jest mozliwosc wiercic tunel a nie tylko metoda odkrywkowa ……
Kiepski spektakl
Czasy, kiedy kolej na naszym terenie przewozila tysiace pasazerow juz dawno minely. Oblezenia pociagow przez pasazerow relacji Zagorz-Gliwice, Zagorz- Warszawa Wschodnia, Zagorz- Lodz Kaliska, Zagorz- Krakow nikt juz nie pamieta. Infrastruktura kolejowa tez wymaga sporych nakladow finansowych, o stacjach kolejowych na tej trasie nie wspomne. Czy taka inwestycja jak budowa lacznicy kolejowej, nie wazne jaki wariat, ma sens, zwlaszcza, ze prywatni przewoznicy drogowi przejeli pasazerow na trasie Krosno-Rzeszow .
“Natura 2000” czyli nic nie wolno robić w promieniu 100 km, czysty ekoterroryzm. Z drugiej strony nikomu nie przeszkadza wyrzucanie śmieci do lasu, który tym programem nie jest chroniony albo palenie śmieci w piecach! Jest też coś takiego jak rozwój zrównoważony i jak region nie będzie się rozwijał komunikacyjnie (przez jakiś kwiatek czy żabkę) to pozamiatane wszelkie inwestycje i miejsca pracy. Pozostanie nam zrobienie z regionu rezerwatu ścisłego bycie atrakcją turystyczną dla mieszczuchów.
Gratulacje dla Pana Ginalskiego. To dzięki jego zaangażowaniu i determinacji wybrano właśnie ten wariant.
W zasadzie można tak powiedzieć bo jeśli ktoś w tej gminie nie przeszkadza to już pomaga haha. Wybaczcie ale nie mogłem się powstrzymać?
Stan w kolejce do psychiatry. Dobrze wiemy czyja to determinacja i wsparcie. Dobrze ze siejesz propagandę bo byłbyś głodny…to twój chleb powszedni
Ile będzie trwał przejazd do Rzeszowa ?
Bardzo dobra wiadomość o wyborze przebiegu łącznicy kolejowej w wariancie nr 2. Pamiętać należy też o determinacji mieszkańców Ustrobnej, którzy to bardzo mocno protestowali przed ewentualnymi wyburzeniami ich domów przy wyborze wariantu nr 3.
W szczególności podziękowania dla Pana Mieczysława.
Osobiście dopilnuję żeby nic z tego nie było. Budowa metodą odkrywkową tunelu w obszarze NATURA 2000. Krótko: będzie duży problem z tą inwestycją. Wygrała krótkowzroczność mieszkańców gminy Jedlicze i ich zafiksowanie na punkcie tego, że łącznica musi iść przez Jedlicze. Nie bez znaczenia jest też postawa Jasła, bojącego się “zmarginalizowania”. Przez takie wojenki i patrzenie na tylko swoje podwórko powstanie (jeśli w ogóle, patrz NATURA 2000) coś co nikomu nie będzie potrzebne. Zmarnujemy tylko publiczne pieniądze. Eh jakie to polskie….
Kajak, pewno jesteś z Krosna i nie możesz przeżyć porażki. Myślałeś, że będziesz się woził pociągiem przez czyjeś prywatne działki, z których miały by zniknąć domy w wariancie nr 3. Trudno, otrzyj łzy, teraz pojedziesz do Rzeszowa przez Jedlicze tylko 3 minuty dłużej.Nie przejmuj się, dasz radę.Wierzymy w Ciebie.To tylko 3 minuty, Millenium jest długo otwarte ;-).
Gremlin kimkolwiek jesteś bardzo dziękuję Ci za Twój komentarz. Do usłyszenia (przeczytania) wkrótce mam nadzieję 😉
Za znikające domy z prywatnych działek jest odszkodowanie. Mam nadzieję, że inwestycja nie dojdzie do skutku w wybranym wariancie. Trzeba zacząć się organizować w tej sprawie i wykorzystać fakt, że łącznica miałaby pójść przez obszar NATURA 2000.
Ginalski biegał ale w sprawie spalacz a odpadów.
Kajak zapraszam na spływ Wisłokiem to Ci pokaże którędy chcesz tę kolej przeprowadzić????
NATURA 2000 WIECIE CO CHRONI? KRZEWY KRUSZYNY I TOPOLI.Należy przeprowadzić inwenturę natura 2000 w całym kraju i wybrać obszary, które naprawdę trzeba chronić. 3 km dłuższa trasa miała rzutować na opłacalności inwestycji przy ogromnych kosztach. Jestem mile zaskoczony że ludzie odpowiedzialni za budowę skrótu rozpatrzyli wszystko za i przeciw i nie ulegli ogromnej propagandzie władz Krosna za W3. Oby ta łącznica była należycie wykorzystana dla ruch osobowego, bo dla transportu towarowego to ogromny sukces Jedlicza.
Dziękujemy pani redaktor WIOLETCIE ZUZAK z gazety SUPER NOWOŚCI, pani redaktor RENACIE MACHNIK z RADIA RZESZÓW i panu MARKOWI WINIARSKIEMU Z TV RZESZÓW za
to że upublicznili protest mieszkańców Ustrobny, stanęli po właściwej stronie i walnie przyczynili
się do tego ze został wybrany odpowiedni wariant łącznicy, i że nie zmarnowano 100 ml złotych,
publicznych pieniędzy
Panie Januszu wójt Wojaszowki łatwo nie odpuszcza
Kajak ciekawe czy jakby trasa prowadzila przez twoj domek ciekawe czy bys byl taki madry ,!!?? jakos ludzi odszkodowanie nie interesowaly bo walke do samego konca prowadzili zeby uchronić swoje domy !!! Co do natury 2000 to faktycznie trzeba zrobic przeglad !!!! A W WARIANCIE W2 jak nie doczytales kajak to jest mozliwosc wiercic tunel a nie tylko metoda odkrywkowa ……
Kiepski spektakl
Czasy, kiedy kolej na naszym terenie przewozila tysiace pasazerow juz dawno minely. Oblezenia pociagow przez pasazerow relacji Zagorz-Gliwice, Zagorz- Warszawa Wschodnia, Zagorz- Lodz Kaliska, Zagorz- Krakow nikt juz nie pamieta. Infrastruktura kolejowa tez wymaga sporych nakladow finansowych, o stacjach kolejowych na tej trasie nie wspomne. Czy taka inwestycja jak budowa lacznicy kolejowej, nie wazne jaki wariat, ma sens, zwlaszcza, ze prywatni przewoznicy drogowi przejeli pasazerow na trasie Krosno-Rzeszow .
“Natura 2000” czyli nic nie wolno robić w promieniu 100 km, czysty ekoterroryzm. Z drugiej strony nikomu nie przeszkadza wyrzucanie śmieci do lasu, który tym programem nie jest chroniony albo palenie śmieci w piecach! Jest też coś takiego jak rozwój zrównoważony i jak region nie będzie się rozwijał komunikacyjnie (przez jakiś kwiatek czy żabkę) to pozamiatane wszelkie inwestycje i miejsca pracy. Pozostanie nam zrobienie z regionu rezerwatu ścisłego bycie atrakcją turystyczną dla mieszczuchów.